Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

Yönetmen: Martin McDonagh
Yapım Yılı: 2017
Filmin Süresi: 115 dakika
IMDb: 8,2
Puanım: 9


Şimdi geldik 8 dalda Oscar adaylığı ve En İyi Kadın Oyuncu ve En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu dallarında 2018 Oscar ödülünü kazanan filme. Aynı zamanda senaristliğini de yapan yönetmen, senaryoyu yazarken başrole Frances McDormand'ı düşünmüş. Belki de yönetmenin dolaylı olarak En İyi Kadın Oyuncu ödülünde katkısı vardır, kim bilir? Frances ise ikilemde kalmış. Kocası Joel Coen (Ben de şimdi öğrendim!) ile uzun uzadıya tartışmışlar. En sonunda Joel dayanamayıp: "Sus ve şu rolü al be kadın! İllallah ettirdin ya! Yeter be yeter!" diyerek kestirip atmış. Frances de "Sen kim oluyorsun da bana bağırıyorsun, he!" diye çıkışınca ortam iyice gerilmiş. Sonrasında neler yaşandı bilmiyorum. Onun için şimdi filme geçebiliriz.

Film, kızı ölen bir anneyi ele alıyor. Ebbing (Aslında böyle bir yer yok) kasabasında bulunan bu annenin kızı öldürülmüş, basiretsiz aynasızlar ise işi çözememişler ve dosyayı kapatmışlar. Ama anne işte... Şehir dışında bulunan kullanılmaz durumdaki üç reklam panosunu kiralayıp, iğneleyici lafları sıralıyor. Bu da şehirde infial yaratıyor. Polis düşman kesiliyor. Bir ton olay. Türkçesi ise "Ebbing/Missouri Dışındaki Üç Reklam Panosu". Aslında Ebbing diye bir yer olmadığını söylemiştik. Ama çekimleri de bir yerde yapmak gerekiyor doğal olarak. O yer ise Kuzey Carolina eyaletindeki bir dağ kasabası olan Sylva (A noktası). Yönetmen, ilham aldığı o üç reklam panosunu Alabama, Georgia ve Florida birleşimindeki bir yerde gördüğünü söylüyor (B noktası). Missouri diye bir yer gerçekte var (C noktası).

Çevresi ve alanı belli olan ABC dik açılı üçgenindeki B ve C köşesinin açılarını bulunuz.
Dış çekimlerinde yöre halkının izlemesine izin verilmiş. Onlar da hiç ses etmemişler, uslu durmuşlar. Set aralarında imza almışlar. Valla güzel iş!

Tanrım beni yanına al. Kurtar beni bu zulümden!

Tabi annenin kızı ölmüş de babanın ölmemiş mi? Ama baba babaya benzemiyor ki. Tam bir öküz. Gitmiş 20'li yaşlarda bir sevgili bulmuş. Böyle sinir bozucu iş. Bir de çocukları var ama onda bir gelecek, gözlerinde bir ışıltı göremedim.

Ehe ehe... Ondan sonra babam dedi ki sen benim en zeki oğlumsun. Sen dünyanın en zeki oğlusun. Böyle dedi.
İlk önce fragmanı izleyin. Yine ikna olmazsanız izlemeyin. Zorla izlettiremem ki.

Fragman:

Yorumlar